Stale bierzesz jakieś leki?
Teraz nie musisz iść lub dzwonić do Przychodni.
Możesz zgłosić online, że potrzebujesz leku.

Uwaga, w ten sposób możesz zamówić e-receptę tyko na lek, który stale zażywasz, czyli taki, na który lekarz już wcześniej wystawił Ci receptę.

Pamiętaj, to lekarz ostatecznie decyduje, czy możesz kontynuować leczenie bez dodatkowych badań lub konsultacji.

Jeśli pojawiły się nowe objawy, źle się czujesz, skontaktuj się z lekarzem.

REGULAMIN PORAD RECEPTOWYCH.

  1. Druk zamówienia na leki służy do składania zamówień tylko na leki recepturowe (leki powtórne).
  2. Z porady recepturowej może skorzystać tylko pacjent zadeklarowany w przychodni NZOZ „Medicus Clinic” Sp. z o.o. w Ciechanowie posiadający aktualne uprawnienia do świadczeń NFZ – uprawnienia pacjenta są weryfikowane przez pracownika rejestracji przed wystawieniem recepty.
  3. Jeśli okaże się, że w dniu odbioru recepty pacjent nie posiada uprawnień do świadczeń zdrowotnych to jest obowiązany przedstawić dokument potwierdzający ubezpieczenie lub w przypadku jego braku złożyć oświadczenie, że jest ubezpieczony. Dopiero po tej pozytywnej weryfikacji może być wystawiona porada receptowa.
  4. Czas realizacji zamówień na leki powtórne wynosi do 7 dni roboczych, w zależności od ilości recept przyjętych do wypisania, okresów urlopowych lekarzy, itp.
  5. Recepty mogą być przekazane tylko:
    • Osobie upoważnionej przez pacjenta do odbioru recepty albo przedstawicielowi ustawowemu pacjenta – wtedy pracownik rejestracji musi sprawdzić, czy podane dane osobowe się zgadzają.
    • Osobie trzeciej, jeżeli pacjent oświadczy podmiotowi udzielającemu świadczeń zdrowotnych, że recepty mogą być odebrane przez osoby trzecie bez szczegółowego określenia tych osób – czyli każdemu, kto zjawi się w imieniu pacjenta/ pacjentki. Taka osoba jest zobowiązana złożyć wymagane oświadczenie u pracownika rejestracji. W każdej z w/w sytuacji pracownik rejestracji musi sprawdzić, czy podane dane osobowe osoby odbierającej recepty zgadzają się ze złożonymi upoważnieniami.
  6. Informacje dodatkowe:
    • Leki zlecone przez lekarzy specjalistów wypisywane są na podstawie aktualnej informacji od lekarzy specjalisty; przyczyn informacja od specjalisty dla lekarza POZ aktualnie nie jest wystawiana co 12 miesięcy, jeśli pacjent nie wymaga okresowego monitorowania, nie wymaga zmiany leczenia, a lekarz POZ ma możliwość samodzielnego zweryfikowania zasadności ordynowanych w ramach leczenia specjalistycznego leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych,
    • ​Bez kontaktu z lekarzem nie można otrzymać recepty na antybiotyki stosowane ze wskazań nagłych lub czasowo,
    • Receptę powtórną na lek przeciwbólowy TRAMAL oraz leki nasenne benzodiazepiny bez kontaktu z lekarzem można otrzymać dwukrotnie, za trzecim razem niezbędny jest kontakt z lekarzem;
    • Recepta może być wypisana na okres nie dłuższy niż 3 miesiące;
    • Możliwość zamawiania recept powtórnych może odbywać się przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy lub nie więcej niż 12 wystawionych recept; następnie pacjent ma obowiązek zgłosić się osobiście do lekarza;
    • Nie wypełnienie przez pacjenta wszystkich pól w druku zamówienia na leki powtórne może skutkować nie zrealizowaniem recepty;
    • Pracownik rejestracji nie przyjmie na druku zamówienia skierowania na badania, skierowania do specjalistów, zaświadczenia i inne – podstawą do ich realizacji jest uprzednia wizyta pacjenta u lekarza.
  7. Lekarz POZ nie może wypisać pacjentowi recepty, jeśli ten w dniu jej wypisywania przebywa w zakładach leczniczych, w których wykonywana jest działalność lecznicza w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne.
  8. Zamówienie na leki powtórne w dniu porady lekarskiej pacjent składa na wizycie u lekarza lub telefonicznie podczas teleporady.
  9. Po wypisaniu e-recepty pacjent otrzymuje 4-cyfrowy kod smsem na telefon podany w rejestracji.