REGULAMIN PRZYCHODNI
PRZEDSTAWIAMY PAŃSTWU ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W NZOZ „MEDICUS CLINIC” SP. Z O.O. W CIECHANOWIE

  1. Przychodnia otwarta jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 18:00.
  2. Rejestracja do lekarzy odbywa się osobiście, przez osoby trzecie, telefonicznie 23 672 32 59,  23 673 22 32,  23 673 22 33,  23 673 22 34 lub on-line (www.osoz.pl lub www.medicus-ciech.pl).
  3. W poradni dla dzieci rejestracja odbywa się osobiście i telefonicznie od godz. 7:00, a w poradni dla dorosłych rejestracja osobista odbywa się od godz. 7:00, a telefoniczna od godz. 7:30.
  4. Pacjenci umawiani są na wizyty co 15 minut. Godziny przyjęć są godzinami orientacyjnymi ze względu na indywidualne potrzeby każdego pacjenta.
  5. Na wizytę lekarską pacjent umawiany jest w dniu planowanej wizyty w godzinach pracy placówki.
  6. Do rejestracji wymagany jest dokument tożsamości ze zdjęciem i numerem PESEL oraz – w przypadku niepotwierdzenia uprawnień do świadczeń w systemie e-WUŚ – dowód ubezpieczenia z ZUS lub złożenie oświadczenia o prawie do świadczeń (dostępne jest w rejestracji).
  7. Rejestrując się na wizytę czy teleporadę należy zaktualizować wszelkie zmiany dotyczące danych kontaktowych (np. nazwisko, adres zamieszkania, telefon).
  8. Teleporady odbywają się w godzinach przyjęć danego lekarza. Regulamin teleporad dla pacjentów.pdf.
  9. Posiadane wyniki badań laboratoryjnych, karty leczenia szpitalnego, dokumentację z poradni specjalistycznych, leczenia prywatnego, itp. należy dostarczyć do rejestracji 15 minut przed wyznaczonym terminem wizyty.
  10. Podczas jednej, wcześniej umówionej wizyty, nie mogą być załatwiane „przy okazji” sprawy innych członków rodziny. Wymaga to wcześniejszego zgłoszenia w rejestracji. Lekarz nie może przyjąć pacjenta bez wcześniejszej rejestracji w systemie informatycznym.
  11. Pacjenci nie umówieni, a wymagający porady lekarskiej w danym dniu, mogą być przyjęci przez lekarza za jego zgodą. W pierwszej kolejności są przyjmowani pacjenci umówieni na konkretne godziny.
  12. Załatwianie spraw członków rodziny (oprócz rodziców dzieci/opiekunów prawnych) wymaga wypełnienia upoważnienia osób trzecich do działania w imieniu pacjenta (upoważnienie dostępne jest w rejestracji).
  13. Zamówienia na recepty są realizowane tylko na leki przyjmowane w chorobach przewlekłych. Jeżeli lekarstwa były zalecone przez lekarza z innej placówki, należy donieść do naszej przychodni kopię dokumentacji potwierdzającej przyjmowanie leku. Bez tego wszystkie prośby o wypisanie recept na leki zlecone przez innego specjalistę będą traktowane odmownie. Regulamin porad recepturowych dla pacjentów.pdf.
  14. Pacjent, którego stan zdrowia wymaga domowej wizyty lekarskiej powinien zgłosić ten fakt telefonicznie lub przez osoby trzecie w rejestracji przychodni do godziny 11:00.
  15. Wizyty domowe w domu pacjenta odbywają się w przypadkach uzasadnionych, w czasie godzin przeznaczonych na wizyty domowe, po wcześniejszym uzgodnieniu wizyty z lekarzem poz. Decyzję o zasadności wizyty domowej w każdym przypadku podejmuje tylko i wyłącznie lekarz.
  16. W sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia, tj.: silnego bólu w klatce piersiowej, nagłej nasilonej duszność, nagłych zaburzeń świadomości sugerujących rozpoczynający się udar mózgu, utraty przytomności, złamań, itp. wskazany jest jak najszybszy kontakt z Zespołem Ratownictwa Medycznego pod numerem telefonu 999 lub 112.
  17. Po godzinie 18:00, w weekendy, święta oraz dni ustawowo wolne od pracy, opieka lekarska i pielęgniarska zapewniana jest w Placówkach oferujących Nocną i Świąteczną Opiekę Zdrowotną.
  18. Szczepienia i bilanse dzieci odbywają się w Poradni dla dzieci w wyznaczonych godzinach przyjęć dzieci zdrowych, po wcześniejszej rejestracji i badaniu lekarskim.
  19. Szczepienia u dzieci wykonuje się na podstawie 2 oryginalnych dokumentów: karty uodpornienia i książeczki zdrowia dziecka.
  20. Podczas rejestracji dziecka na bilans należy o tym fakcie poinformować personel rejestracji.
  21. Na badania bilansowe i szczepienia należy zgłosić się 15 minut przed wizytą w celu przygotowania dziecka do badania.
  22. Osoby „uprzywilejowane” * maja prawo do korzystania ze świadczeń poza kolejnością, należy jednak zaznaczyć, że udzielenie świadczenia „w dniu zgłoszenia” nie jest (poza stanem nagłym) uprawnieniem do całkowitego pominięcie harmonogramu przyjęć w danym dniu. Wszystkich pacjentów obowiązuje bowiem ”kolejka” ustalona przez świadczeniodawcę dla danego dnia, w którym udzielane są świadczenia.

 

*

  • Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi i Zasłużeni Dawcy Przeszczepu
  • Dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocza po chorobie COVID-19 w czasie stanu zagrożenia epidemiologicznego lub stanu epidemii, czyli od 14 marca 2020 r. (od 26.01.2021)
  • inwalidzi wojenni i wojskowi oraz kombatanci
  • uprawnieni żołnierze i pracownicy oraz weterani poszkodowani, których ustalony uszczerbek na zdrowiu wynosi co najmniej 30% (od 11.10.2019)
  • Kobiety w ciąży (od 01.01.2017)
  • Świadczeniobiorcy do 18 r.ż., u których stwierdzono ciężki i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu (od 01.01.2017)
  • działacze opozycji antykomunistycznej i osoby represjonowane z powodów politycznych (od 31.08.2017)
  • osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie o niepełnosprawności ze wskazaniem konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby (od 01.07.2018)
  • osoby deportowane do pracy przymusowej oraz osadzone w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (od 30.10.2018)
  • Żołnierze zastępczej służby wojskowej
  • Cywilne niewidome ofiary działań wojennych
  • Żołnierze zawodowi w przypadku korzystania ze świadczeń w podmiotach leczniczych, dla których podmiotem tworzącym jest Minister Obrony Narodowej, oraz przez niego nadzorowanych (od 23.04.2022)
  • Żołnierze pełniący terytorialną służbę wojskową w przypadku korzystania ze świadczeń w podmiotach leczniczych, dla których podmiotem tworzącym jest Minister Obrony Narodowej, oraz przez niego nadzorowanych (od 23.04.2022)

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTÓW

Administrator danych osobowych: Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą w Ciechanowie przy ul. Spółdzielczej 2 (dalej: Administrator lub Medicus Clinic).
Cele i podstawy przetwarzania danych: Państwa dane osobowe będą przetwarzane dla celów zapewnienia bezpieczeństwa pracowników oraz ochrony mienia organizacji (Podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit f RODO – uzasadniony interes administratora danych jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa pracowników oraz ochrony mienia organizacji poprzez zastosowanie monitoringu wizyjnego).
Odbiorcy danych: Dane te mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dostęp do danych na podstawie stosownych umów mogą posiadać także podmioty wspierające Medicus Clinic w zakresie obsługi monitoringu wizyjnego, a także firmy ochroniarskie.
Okres przechowywania: Państwa dane osobowe (nagrania monitoringu) będą przechowywane maksymalnie przez okres 3 miesięcy od dnia nagrania. W przypadku gdy nagranie stanowi dowód w postępowaniu, może być ono przechowywane do czasu prawomocnego zakończenia takiego postępowania.
Prawa z zakresu ochrony danych: Posiadają Państwo prawo do:

  • żądania dostępu do swoich danych osobowych (w uzasadnionych przypadkach), ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania państwa danych osobowych;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego (PUODO – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Zasięg monitoringu: System monitoringu wizyjnego obejmuje w szczególności korytarze, pomieszczenia rejestracji, a także wejścia na teren obiektu.
Dobrowolność / obowiązek podania danych: Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania (sprzeciw wobec nagrywania) uniemożliwia wejście na teren siedziby Administratora.
Przekazywanie danych poza EOG: Medicus Clinic nie zamierza przekazywać danych osobowych do państw trzecich (czyli państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) ani do jakichkolwiek organizacji międzynarodowych.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji / profilowanie: Medicus Clinic nie podejmuje decyzji opierających się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu (w odniesieniu do wyżej opisanych celów przetwarzania danych).
Punkt kontaktowy: Wszelkie zapytania oraz oświadczenia w zakresie ww. praw należy kierować pod poniższe dane kontaktowe:

Dane kontaktowe administratora danych:
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o.
z siedzibą w Ciechanowie
ul. Spółdzielcza 2
06-400 Ciechanów
e-mail: kontakt@medicus-ciech.pl
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:iod@medicus-ciech.pl

OBIEKT MONITOROWANY

Administrator danych osobowych: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą w Ciechanowie.
Monitoring prowadzony jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia, co stanowi uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Okres przechowywania danych osobowych wynosi maksymalnie 3 miesiące.
Zasięg monitoringu Monitoring wizyjny obejmuje w szczególności korytarze, pomieszczenia rejestracji, a także wejścia na teren obiektu.
Szczegółowe Informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych można uzyskać na recepcji biura.
Adres korespondencji: ul. Spółdzielcza 2, 06-400 Ciechanów

OBWIESZCZENIE O STOSOWANIU MONITORINGU AUDIO ROZMÓW TELEFONICZNYCH ORAZ MONITORINGU WIZYJNEGO

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą w Ciechanowie obwieszcza, co następuje:

§1

Monitoring audio rozmów telefonicznych

  1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą
    w Ciechanowie stosuje monitoring rozmów telefonicznych w celu zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu oraz właściwego użytkowania udostępnionych narzędzi, dochodzenia jak i obrony roszczeń, zapewnienia bezpieczeństwa, w tym oceny jakości pracy.
  2. Monitoring audio rozmów telefonicznych obejmuje swoim zakresem wszystkie połączenia wychodzące i przychodzące wykonywane przy użyciu telefonów o numerach: 23 672 32 59, 23 673 22 32, 23 673 22 33, 23 673 22 34.
  3. W celu prowadzenia monitoringu audio rozmów telefonicznych, upoważniony pracownik może weryfikować treść wybranych nagrań rozmów.

§2

Monitoring wizyjny

  1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą
    w Ciechanowie stosuje monitoring wizyjny dla celów zapewnienia bezpieczeństwa pracowników oraz ochrony mienia organizacji.
  2. Monitoring wizyjny obejmuje swoim zakresem w szczególności korytarze, pomieszczenia rejestracji, wejścia na teren obiektu, a także pomieszczenie sekretariatu.
  3. W celu prowadzenia monitoringu wizyjnego, upoważniony pracownik może weryfikować wybrane nagrania z kamer monitoringu.

§3

Okres przechowywania nagrań

  1. Nagrania audio rozmów telefonicznych oraz nagrania monitoringu wizyjnego będą przechowywane maksymalnie przez okres 3 miesięcy liczonych od dnia nagrania, chyba że nagranie stanowi dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub powzięta zostanie wiadomość, że może ono stanowić dowód w postępowaniu. W takiej sytuacji termin ten ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania – po upływie tych okresów nagrania zawierające dane osobowe zostają usunięte.

§4

  1. Niniejsze obwieszczenie zostaje ogłoszone w sposób przyjęty w MEDICUS Clinic,
    w szczególności poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej oraz przesłanie osobom zainteresowanym korespondencji mailowej.