REGULAMIN PRZYCHODNI
PRZEDSTAWIAMY PAŃSTWU ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W NZOZ „MEDICUS CLINIC” SP. Z O.O. W CIECHANOWIE
- Przychodnia otwarta jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 18:00.
- Rejestracja do lekarzy odbywa się osobiście, przez osoby trzecie, telefonicznie 23 672 32 59, 23 673 22 32, 23 673 22 33, 23 673 22 34 lub on-line (www.osoz.pl lub www.medicus-ciech.pl).
- W poradni dla dzieci rejestracja odbywa się osobiście i telefonicznie od godz. 7:00, a w poradni dla dorosłych rejestracja osobista odbywa się od godz. 7:00, a telefoniczna od godz. 7:30.
- Pacjenci umawiani są na wizyty co 15 minut. Godziny przyjęć są godzinami orientacyjnymi ze względu na indywidualne potrzeby każdego pacjenta.
- Na wizytę lekarską pacjent umawiany jest w dniu planowanej wizyty w godzinach pracy placówki.
- Do rejestracji wymagany jest dokument tożsamości ze zdjęciem i numerem PESEL oraz – w przypadku niepotwierdzenia uprawnień do świadczeń w systemie e-WUŚ – dowód ubezpieczenia z ZUS lub złożenie oświadczenia o prawie do świadczeń (dostępne jest w rejestracji).
- Rejestrując się na wizytę czy teleporadę należy zaktualizować wszelkie zmiany dotyczące danych kontaktowych (np. nazwisko, adres zamieszkania, telefon).
- Teleporady odbywają się w godzinach przyjęć danego lekarza. Regulamin teleporad dla pacjentów.pdf.
- Posiadane wyniki badań laboratoryjnych, karty leczenia szpitalnego, dokumentację z poradni specjalistycznych, leczenia prywatnego, itp. należy dostarczyć do rejestracji 15 minut przed wyznaczonym terminem wizyty.
- Podczas jednej, wcześniej umówionej wizyty, nie mogą być załatwiane „przy okazji” sprawy innych członków rodziny. Wymaga to wcześniejszego zgłoszenia w rejestracji. Lekarz nie może przyjąć pacjenta bez wcześniejszej rejestracji w systemie informatycznym.
- Pacjenci nie umówieni, a wymagający porady lekarskiej w danym dniu, mogą być przyjęci przez lekarza za jego zgodą. W pierwszej kolejności są przyjmowani pacjenci umówieni na konkretne godziny.
- Załatwianie spraw członków rodziny (oprócz rodziców dzieci/opiekunów prawnych) wymaga wypełnienia upoważnienia osób trzecich do działania w imieniu pacjenta (upoważnienie dostępne jest w rejestracji).
- Zamówienia na recepty są realizowane tylko na leki przyjmowane w chorobach przewlekłych. Jeżeli lekarstwa były zalecone przez lekarza z innej placówki, należy donieść do naszej przychodni kopię dokumentacji potwierdzającej przyjmowanie leku. Bez tego wszystkie prośby o wypisanie recept na leki zlecone przez innego specjalistę będą traktowane odmownie. Regulamin porad recepturowych dla pacjentów.pdf.
- Pacjent, którego stan zdrowia wymaga domowej wizyty lekarskiej powinien zgłosić ten fakt telefonicznie lub przez osoby trzecie w rejestracji przychodni do godziny 11:00.
- Wizyty domowe w domu pacjenta odbywają się w przypadkach uzasadnionych, w czasie godzin przeznaczonych na wizyty domowe, po wcześniejszym uzgodnieniu wizyty z lekarzem poz. Decyzję o zasadności wizyty domowej w każdym przypadku podejmuje tylko i wyłącznie lekarz.
- W sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia, tj.: silnego bólu w klatce piersiowej, nagłej nasilonej duszność, nagłych zaburzeń świadomości sugerujących rozpoczynający się udar mózgu, utraty przytomności, złamań, itp. wskazany jest jak najszybszy kontakt z Zespołem Ratownictwa Medycznego pod numerem telefonu 999 lub 112.
- Po godzinie 18:00, w weekendy, święta oraz dni ustawowo wolne od pracy, opieka lekarska i pielęgniarska zapewniana jest w Placówkach oferujących Nocną i Świąteczną Opiekę Zdrowotną.
- Szczepienia i bilanse dzieci odbywają się w Poradni dla dzieci w wyznaczonych godzinach przyjęć dzieci zdrowych, po wcześniejszej rejestracji i badaniu lekarskim.
- Szczepienia u dzieci wykonuje się na podstawie 2 oryginalnych dokumentów: karty uodpornienia i książeczki zdrowia dziecka.
- Podczas rejestracji dziecka na bilans należy o tym fakcie poinformować personel rejestracji.
- Na badania bilansowe i szczepienia należy zgłosić się 15 minut przed wizytą w celu przygotowania dziecka do badania.
- Osoby „uprzywilejowane” * maja prawo do korzystania ze świadczeń poza kolejnością, należy jednak zaznaczyć, że udzielenie świadczenia „w dniu zgłoszenia” nie jest (poza stanem nagłym) uprawnieniem do całkowitego pominięcie harmonogramu przyjęć w danym dniu. Wszystkich pacjentów obowiązuje bowiem ”kolejka” ustalona przez świadczeniodawcę dla danego dnia, w którym udzielane są świadczenia.
*
- Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi i Zasłużeni Dawcy Przeszczepu
- Dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocza po chorobie COVID-19 w czasie stanu zagrożenia epidemiologicznego lub stanu epidemii, czyli od 14 marca 2020 r. (od 26.01.2021)
- inwalidzi wojenni i wojskowi oraz kombatanci
- uprawnieni żołnierze i pracownicy oraz weterani poszkodowani, których ustalony uszczerbek na zdrowiu wynosi co najmniej 30% (od 11.10.2019)
- Kobiety w ciąży (od 01.01.2017)
- Świadczeniobiorcy do 18 r.ż., u których stwierdzono ciężki i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu (od 01.01.2017)
- działacze opozycji antykomunistycznej i osoby represjonowane z powodów politycznych (od 31.08.2017)
- osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie o niepełnosprawności ze wskazaniem konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby (od 01.07.2018)
- osoby deportowane do pracy przymusowej oraz osadzone w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (od 30.10.2018)
- Żołnierze zastępczej służby wojskowej
- Cywilne niewidome ofiary działań wojennych
- Żołnierze zawodowi w przypadku korzystania ze świadczeń w podmiotach leczniczych, dla których podmiotem tworzącym jest Minister Obrony Narodowej, oraz przez niego nadzorowanych (od 23.04.2022)
- Żołnierze pełniący terytorialną służbę wojskową w przypadku korzystania ze świadczeń w podmiotach leczniczych, dla których podmiotem tworzącym jest Minister Obrony Narodowej, oraz przez niego nadzorowanych (od 23.04.2022)
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTÓW
Administrator danych osobowych: Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą w Ciechanowie przy ul. Spółdzielczej 2 (dalej: Administrator lub Medicus Clinic).
Cele i podstawy przetwarzania danych: Państwa dane osobowe będą przetwarzane dla celów zapewnienia bezpieczeństwa pracowników oraz ochrony mienia organizacji (Podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit f RODO – uzasadniony interes administratora danych jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa pracowników oraz ochrony mienia organizacji poprzez zastosowanie monitoringu wizyjnego).
Odbiorcy danych: Dane te mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dostęp do danych na podstawie stosownych umów mogą posiadać także podmioty wspierające Medicus Clinic w zakresie obsługi monitoringu wizyjnego, a także firmy ochroniarskie.
Okres przechowywania: Państwa dane osobowe (nagrania monitoringu) będą przechowywane maksymalnie przez okres 3 miesięcy od dnia nagrania. W przypadku gdy nagranie stanowi dowód w postępowaniu, może być ono przechowywane do czasu prawomocnego zakończenia takiego postępowania.
Prawa z zakresu ochrony danych: Posiadają Państwo prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych (w uzasadnionych przypadkach), ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania państwa danych osobowych;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego (PUODO – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Zasięg monitoringu: System monitoringu wizyjnego obejmuje w szczególności korytarze, pomieszczenia rejestracji, a także wejścia na teren obiektu.
Dobrowolność / obowiązek podania danych: Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania (sprzeciw wobec nagrywania) uniemożliwia wejście na teren siedziby Administratora.
Przekazywanie danych poza EOG: Medicus Clinic nie zamierza przekazywać danych osobowych do państw trzecich (czyli państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) ani do jakichkolwiek organizacji międzynarodowych.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji / profilowanie: Medicus Clinic nie podejmuje decyzji opierających się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu (w odniesieniu do wyżej opisanych celów przetwarzania danych).
Punkt kontaktowy: Wszelkie zapytania oraz oświadczenia w zakresie ww. praw należy kierować pod poniższe dane kontaktowe:
Dane kontaktowe administratora danych:
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o.
z siedzibą w Ciechanowie
ul. Spółdzielcza 2
06-400 Ciechanów
e-mail: kontakt@medicus-ciech.pl
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:iod@medicus-ciech.pl
OBIEKT MONITOROWANY
Administrator danych osobowych: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą w Ciechanowie.
Monitoring prowadzony jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia, co stanowi uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Okres przechowywania danych osobowych wynosi maksymalnie 3 miesiące.
Zasięg monitoringu Monitoring wizyjny obejmuje w szczególności korytarze, pomieszczenia rejestracji, a także wejścia na teren obiektu.
Szczegółowe Informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych można uzyskać na recepcji biura.
Adres korespondencji: ul. Spółdzielcza 2, 06-400 Ciechanów
OBWIESZCZENIE O STOSOWANIU MONITORINGU AUDIO ROZMÓW TELEFONICZNYCH ORAZ MONITORINGU WIZYJNEGO
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą w Ciechanowie obwieszcza, co następuje:
§1
Monitoring audio rozmów telefonicznych
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą
w Ciechanowie stosuje monitoring rozmów telefonicznych w celu zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu oraz właściwego użytkowania udostępnionych narzędzi, dochodzenia jak i obrony roszczeń, zapewnienia bezpieczeństwa, w tym oceny jakości pracy. - Monitoring audio rozmów telefonicznych obejmuje swoim zakresem wszystkie połączenia wychodzące i przychodzące wykonywane przy użyciu telefonów o numerach: 23 672 32 59, 23 673 22 32, 23 673 22 33, 23 673 22 34.
- W celu prowadzenia monitoringu audio rozmów telefonicznych, upoważniony pracownik może weryfikować treść wybranych nagrań rozmów.
§2
Monitoring wizyjny
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS Clinic” Sp. z o.o. z siedzibą
w Ciechanowie stosuje monitoring wizyjny dla celów zapewnienia bezpieczeństwa pracowników oraz ochrony mienia organizacji. - Monitoring wizyjny obejmuje swoim zakresem w szczególności korytarze, pomieszczenia rejestracji, wejścia na teren obiektu, a także pomieszczenie sekretariatu.
- W celu prowadzenia monitoringu wizyjnego, upoważniony pracownik może weryfikować wybrane nagrania z kamer monitoringu.
§3
Okres przechowywania nagrań
- Nagrania audio rozmów telefonicznych oraz nagrania monitoringu wizyjnego będą przechowywane maksymalnie przez okres 3 miesięcy liczonych od dnia nagrania, chyba że nagranie stanowi dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub powzięta zostanie wiadomość, że może ono stanowić dowód w postępowaniu. W takiej sytuacji termin ten ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania – po upływie tych okresów nagrania zawierające dane osobowe zostają usunięte.
§4
- Niniejsze obwieszczenie zostaje ogłoszone w sposób przyjęty w MEDICUS Clinic,
w szczególności poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej oraz przesłanie osobom zainteresowanym korespondencji mailowej.