PRZEDSTAWIAMY PAŃSTWU ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W NZOZ „MEDICUS CLINIC” SP. Z O.O. W CIECHANOWIE
- Przychodnia otwarta jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 18:00.
- Rejestracja do lekarzy odbywa się osobiście, przez osoby trzecie, telefonicznie 23 672 32 59, 23 673 22 32, 23 673 22 33, 23 673 22 34 lub on-line (www.osoz.pl lub www.medicus-ciech.pl).
- W poradni dla dzieci rejestracja odbywa się osobiście i telefonicznie od godz. 7:00, a w poradni dla dorosłych rejestracja osobista odbywa się od godz. 7:00, a telefoniczna od godz. 7:30.
- Pacjenci umawiani są na wizyty co 15 minut. Godziny przyjęć są godzinami orientacyjnymi ze względu na indywidualne potrzeby każdego pacjenta.
- Na wizytę lekarską pacjent umawiany jest w dniu planowanej wizyty w godzinach pracy placówki.
- Do rejestracji wymagany jest dokument tożsamości ze zdjęciem i numerem PESEL oraz – w przypadku niepotwierdzenia uprawnień do świadczeń w systemie e-WUŚ – dowód ubezpieczenia z ZUS lub złożenie oświadczenia o prawie do świadczeń (dostępne jest w rejestracji lub do pobrania na stronie).
- Rejestrując się na wizytę czy teleporadę należy zaktualizować wszelkie zmiany dotyczące danych kontaktowych (np. nazwisko, adres zamieszkania, telefon).
- Teleporady odbywają się w godzinach przyjęć danego lekarza. Regulamin teleporad dla pacjentów.pdf.
- Posiadane wyniki badań laboratoryjnych, karty leczenia szpitalnego, dokumentację z poradni specjalistycznych, leczenia prywatnego, itp. należy dostarczyć do rejestracji 15 minut przed wyznaczoną godziną wizyty lub przysłać na adres mailowy: wyniki@medicus-ciech.pl.
- Podczas jednej, wcześniej umówionej wizyty, nie mogą być załatwiane „przy okazji” sprawy innych członków rodziny. Wymaga to wcześniejszego zgłoszenia w rejestracji. Lekarz nie może przyjąć pacjenta bez wcześniejszej rejestracji w systemie informatycznym.
- Pacjenci nie umówieni, a wymagający porady lekarskiej w danym dniu, mogą być przyjęci przez lekarza za jego zgodą. W pierwszej kolejności są przyjmowani pacjenci umówieni na konkretne godziny.
- Załatwianie spraw członków rodziny (oprócz rodziców dzieci/opiekunów prawnych) wymaga wypełnienia upoważnienia osób trzecich do działania w imieniu pacjenta (upoważnienie dostępne jest w rejestracji lub do pobrania na stronie).
- Zamówienia na recepty są realizowane tylko na leki przyjmowane w chorobach przewlekłych. Jeżeli lekarstwa były zalecone przez lekarza z innej placówki, należy donieść do naszej przychodni kopię dokumentacji potwierdzającej przyjmowanie leku. Bez tego wszystkie prośby o wypisanie recept na leki zlecone przez innego specjalistę będą traktowane odmownie. Regulamin porad recepturowych dla pacjentów na stronie.
- Pacjent, którego stan zdrowia wymaga domowej wizyty lekarskiej powinien zgłosić ten fakt telefonicznie lub przez osoby trzecie w rejestracji przychodni.
- Wizyty domowe w domu pacjenta odbywają się w przypadkach uzasadnionych, w czasie godzin przeznaczonych na wizyty domowe, po wcześniejszym uzgodnieniu wizyty z lekarzem poz. Decyzję o zasadności wizyty domowej w każdym przypadku podejmuje tylko i wyłącznie lekarz.
- W sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia, tj.: silnego bólu w klatce piersiowej, nagłej nasilonej duszność, nagłych zaburzeń świadomości sugerujących rozpoczynający się udar mózgu, utraty przytomności, złamań, itp. wskazany jest jak najszybszy kontakt z Zespołem Ratownictwa Medycznego pod numerem telefonu 999 lub 112.
- Po godzinie 18:00, w weekendy, święta oraz dni ustawowo wolne od pracy, opieka lekarska i pielęgniarska zapewniana jest w Placówkach oferujących Nocną i Świąteczną Opiekę Zdrowotną. Szczegóły na stronie.
- Szczepienia i bilanse dzieci odbywają się w Poradni dla dzieci w wyznaczonych godzinach przyjęć dzieci zdrowych, po wcześniejszej rejestracji i badaniu lekarskim.
- Szczepienia u dzieci wykonuje się na podstawie 2 oryginalnych dokumentów: karty uodpornienia i książeczki zdrowia dziecka.
- Podczas rejestracji dziecka na bilans należy o tym fakcie poinformować personel rejestracji.
- Na badania bilansowe i szczepienia należy zgłosić się 15 minut przed wizytą w celu przygotowania dziecka do badania.
- Osoby „uprzywilejowane” (pełna lista osób na stronie) maja prawo do korzystania ze świadczeń poza kolejnością, należy jednak zaznaczyć, że udzielenie świadczenia „w dniu zgłoszenia” nie jest (poza stanem nagłym) uprawnieniem do całkowitego pominięcie harmonogramu przyjęć w danym dniu. Wszystkich pacjentów obowiązuje bowiem ”kolejka” ustalona przez świadczeniodawcę dla danego dnia, w którym udzielane są świadczenia.
